fbpx

Janáčkova filharmonie OstravaE/Cyklus Jeunesses musicalesE3: Čínský dirigent s mladými talenty

E3: Čínský dirigent s mladými talenty

Program:

Wolgang Amadeus Mozart: Árie “Der Vogelfänger bin ich ja” z opery Kouzelná flétna
Leonard Bernstein: Árie “Glitter and Be Gay” z opery Candide
cRichard Strauss: Duet Sophie a Octaviana z opery Růžový kavalír
Richard Strauss: Zueignung (Věnování) op. 10 č. 1
Milan Báchorek: Concerto fantasia pro cimbál a smyčce
Franz Anton Rössler – Antonio Rosetti: Koncert pro lesní roh a orchestr d moll (C 38/K III:43)
Jean Sibelius: Koncert pro housle a orchestr d moll op. 47

Účinkují:

Ondřej Potůček, Nicola Proksch, Simona Mrázová – zpěv
Gabriela Jílková – cimbál
Petr Kozel – lesní roh
Ludmila Pavlová – housle
Janáčkova filharmonie Ostrava
Biao Li – dirigent

Na tomto koncertě toho zazní opravdu mnoho. Vedle slavných i méně slavných operních árií a duetů to budou i tři  koncerty. Skladby vyslechnete v podání studujících a absolventů hudebních škol z Ostravy a Prahy.  Kromě nejvšestrannějšího nástroje-lidského hlasu rozezní sál i cimbál, který máme spojený spíše s lidovou muzikou, jenž se tentokrát představí v pozici sólového nástroje ve skladbě současného ostravského skladatele M. Báchorka. Uveden bude i jeden z hornových koncertů Františka Antonína Rösslera-Rosettiho, Mozartova současníka, jež se narodil nedaleko Litoměřic, ale jelikož mu Čechy brzy byla malé, vydal se do světa – konkrétně do Německa, kde si také změnil jméno na Antonio Rosetti. Vše završí zvuk houslí v Houslovém koncertu Jeana Sibelia, finského bouřliváka, který užíval života plnými doušky (v devadesáti se holedbal, že všichni ti lékaři, kteří mu radili, ať tolik nekouří, nejí a nepije, dávno zemřeli, a on je zde stále) a podobná je i jeho hudba: plná emocí, živelné energie a nepředvídaných výbuchů, ale také depresivních ploch a smutku. Jeho houslový koncert patří k základnímu repertoáru všech houslistů. Nerodil se lehce. Skladatel ho dokončil v 38 letech po mnohaleté práci a po prvním provedení v Helsinkách ho podstatně přepracoval. I přes jisté zjednodušení neúnosně těžkého sólového partu, patří dílo k interpretačně nejnáročnějším. Za dirigentským pultem stane čínský host Biao Li. Je to především vynikající percusionista, o čemž se můžete přesvědčit na našem dalším koncertě (26. a 27. 5.)

Přijďte podpořit nadcházející generaci mistrů koncertních pódií!