Janáčkova filharmonie OstravaTrumpetista Pacho Flores a krása hráčské techniky. Každý tón jako vyznání.

Trumpetista Pacho Flores a krása hráčské techniky. Každý tón jako vyznání.

„Dirigent Domingo Hindoyan v provedení celé symfonie předvedl širokou škálu emocí. Jeho výkon byl mimořádně precizní, bez rozmáchlých gest. Působil spíše nenápadně, jeho výraz byl místy až minimalistický. Je však nutno podotknout, jak skvěle na orchestr působil a nechal vyniknout jednotlivé nástroje a nástrojové skupiny v jejich pravý okamžik.“

„Přesto, že nám Janáčkova filharmonie Ostrava připravila fantastický zážitek již v první části programu, druhá část nebyla o nic slabší. Výše zmíněné dirigentovy schopnosti se prokázaly také v následujících dvou skladbách odlišného charakteru, v nichž se navíc představil venezuelský trumpetista Pacho Flores, který se snad v trubkou v ruce narodil.“

 

Úvodní tóny programu koncertu patřily Beethovenově pětivěté Symfonii č. 6 F dur, op. 68 s přízviskem „Pastorální“ zachycující romantickou venkovskou scenérii, která byla odrazem Beethovenova hlubokého vztahu k přírodě. První věta nazvaná Probuzení radostných pocitů při příchodu na venkov v tempu Allegro ma non troppo začíná jemným a radostným tématem. Beethovenova líbezná hudba v rukou dirigenta plynula bez větších dynamických zvratů. Hluboký vztah k přírodě nacházíme zejména ve druhé větě s programním názvem Scéna u potoka (Andante molto mosso). Jedná se o jednu z mála vět, v níž Beethoven využívá hudební techniky k napodobení zvuků přírody, dialog mezi nástrojovými skupinami vytvářel dojem ptačího zpěvu. Zde předvedla svůj brilantní výkon dechová sekce, zejména klarinetové sólo.

Celou recenzi si můžete přečíst na portále Opera+.

Autor: Markéta Saforková Myšková, 13.4.2025